30/09/2020

Op zaterdag 19 september was het weer zover: World Cleanup Day. Op deze grootste wereldwijde opruimactie van het jaar gaven we samen met ruim 180 landen de planeet een grote schoonmaakbeurt. Dit jaar werd World Cleanup Day in Nederland georganiseerd door Plastic Soup Foundation  en  NederlandSchoon.

Voor Lionsclub Den Haag Scheveningen is dit onderwerp nog steeds erg belangrijk. Vijf leden hebben op zaterdagochtend de mouwen opgestroopd en zijn samen met Trashurehunt het Scheveningese strand opggegaan om zwerfvuil te verzamelen. In totaal hebben is 15 kilo plastic, sigarettenfilters, papier, glas en blik van het strand verwijderd. Zo is Scheveningen toch weer een klein beetje schoner geworden.

Benieuwd naar de landelijke resultaten van de World Cleanup Day 2020? Deze zijn te vinden op de website van Plastic Soup Foundation World Cleanup Day 2020.